Blog
- Tα προστατευτικά είναι απαραίτητα είτε είσαι αρχάριος είτε προχωρημένος. Τα περισσότερα ατυχήματα είναι είτε στις παλάμες που θα χρησιμοποιήσεις ασυναίσθητα όταν πέσεις ή σχισμένα γόνατα. Για κίνηση μέσα στην πόλη προτείνεται επίσης κράνος, φωτάκι την νύχτα και ρούχα έντονου χρώματος.
- Αν και ο συνδυασμός πατινιών και mp3 player είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, όταν κυκλοφορείς μέσα στην πόλη δεν ακούς τα αυτοκίνητα γύρω σου. Είναι καλύτερο να ακούς μουσική μόνο μέσα σε προστατευμένα μέρη.
Ένα από τα κλασσικά λάθη που κάνουν οι αρχάριοι είναι να μην σφίγγουν γερά τα πατίνια τους. Δώσε προσοχή στην σωστή προ-ετοιμασία. Το πατίνι σου πρέπει να είναι ένα με το πόδι σου (να το ακολουθεί στις κινήσεις του) αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που να σε πονάει η να μην έχει καλή κυκλοφορία το αίμα σου.
- Φόρα κάλτσα ψηλή που καλύπτει όλο το πόδι. Αν το πατίνι ακουμπάει το δέρμα σου τότε γρήγορα θα σε ενοχλήσει η τριβή με την κίνηση. Για τον ίδιο λόγο δεν πρέπει να φοράς πολύ λεπτή κάλτσα. Η εξειδικευμένη κάλτσα βοηθά στην απορρόφηση των πιέσεων που δέχεται το πόδι σε συγκεκριμένα σημεία και στην σωστή απορρόφηση του ιδρώτα…γιατί μην ξεχνάς ότι ο ιδρώτας μέσα στα rollers είναι απίστευτος!
- Τον πρώτο μήνα το πατίνι θα σου είναι στενό μέχρι να “ανοίξει” από την χρήση. Αν κάποια στιγμή χρειαστεί να βάλεις πάτο σημαίνει ότι το αγόρασες πολύ μεγάλο!
- Το πρώτο ανταλλακτικό που θα χρειαστείς σε ένα πατίνι είναι το τακάκι του φρένου, εφόσον υπάρχει. Φρόντισε να το ελέγχεις συχνά για να μην βρεθείς αντιμέτωπος με “φαγωμένο” άξονα επειδή έλιωσες τελείως το φρένο από την χρήση…και μάθε επιτέλους να σταματάς και με άλλους τρόπους!
- Το αμέσως επόμενο ανταλλακτικό που θα χρειαστείς είναι ροδάκια. Τα ροδάκια σου θα καταστραφούν ακόμα πιο γρήγορα αν δεν έχεις τακάκι και φρενάρεις με Τ. Φρόντισε το έδαφος στο οποίο ρολάρεις να είναι όσο το δυνατόν πιο λείο…δύσκολο να το βρεις, σίγουρα, οπότε έχε το νου σου στην αναγκαία αλλαγή των τροχών σου κάποια στιγμή.
- Το άλλο ανταλλακτικό είναι τα ρουλεμάν που με το χρόνο μαζεύουν σκόνη και χάνουν την απόδοση τους. Υπάρχουν πολλές απόψεις για το πως και αν καθαρίζονται τα ρουλεμάν. Αν το επιτρέπει η τσέπη σου είναι πιο αποδοτικό να αγοράσεις νέα ρουλεμάν από το να καθαρίσεις τα παλιά. Το λιπαντικό που έχουν τα καινούρια ρουλεμάν από την εταιρία τους δεν πωλείται στο εμπόριο στους καταναλωτές.
- Η σωστή θέση είναι να έχεις τα πόδια ελαφρά λυγισμένα και να κοιτάς το έδαφος αρκετά μπροστά σου για αποφυγή εμποδίων. Δεν είναι σωστό να κοιτάς τα πατίνια σου συνεχώς! Μέσα στην πόλη ανέβα στα πεζοδρόμια όταν είναι εφικτό αυτό. Να φρενάρεις σταδιακά και όχι με μια κίνηση για εντυπωσιασμό.
- Δώσε ιδιαίτερη σημασία και προσοχή όταν συναντήσεις ηλικιωμένους, σκυλιά και παιδιά. Οι κινήσεις τους είναι εντελώς απρόβλεπτες. Για τα σκυλιά είναι εντελώς περίεργο θέαμα ένας άνθρωπος πάνω σε ρόδες. Η πρώτη τους αντίδραση θα είναι να σε κυνηγήσουν όπως κάνουν με τα μηχανάκια.
- Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγεις τα αυτοκίνητα είναι να τα προσπεράσεις, με διπλή στροφή, από πίσω και να συνεχίσεις τον δρόμο σου.
- Συντήρησε τον εξοπλισμό σου. Πριν ξεκινήσεις έλεγξε: Οι άξονες είναι καλά σφιγμένοι; Τα ρουλεμάν σου είναι σε καλή κατάσταση; Μήπως οι ρόδες σου μήπως είναι πολύ φθαρμένες; Μήπως το φρένο σου είναι πολύ φαγωμένο; Οι δέστρες είναι γερές και καλά δεμένες; Τα κορδόνια σου είναι καλά δεμένα;
- Σε περίπτωση ανάγκης πρέπει να μπορείς να αποσυναρμολογήσεις τα πατίνια σου. Πάρε μαζί σου ένα πολύκλειδο που συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα εργαλεία (κλειδιά άλλεν και εξωλκέας ρουλεμάν).
- Σε μια μεγάλη διαδρομή οι πιο συνηθισμένες βλάβες είναι η απώλεια μιας βίδας ή του άξονα της λόγω κακού βιδώματος ή κραδασμών, το σπάσιμο ενός κακά συντηρημένου ρουλεμάν, η υπερβολική χρήση ή η απώλεια μιας ρόδας.
- Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός πατινιού inline σε σχέση με ένα πατίνι τεσσάρων ρόδων quad είναι ότι μπορεί να συνεχίσει να κυλάει με τρεις ρόδες αρκεί η ρόδα που λείπει να είναι στο κέντρο. Αν κάνεις κάτι τέτοιο βγάλε την ρόδα από το πατίνι που ΔΕΝ κάνεις το φρένο Τ. Καλό είναι να έχεις μαζί σου τουλάχιστον έναν άξονα, δυο ρουλεμάν και ενδεχομένως μία ρόδα ρεζέρβα σε πολύ μεγάλες διαδρομές.